søndag den 31. januar 2016

NÅR FARVEN ER BLÅ


Når farven blå nu gør mig så glad,så må jeg jo fortsætte i søgning af disse herligheder, derfor har jeg kikket 
igennem mine billeder og fandt egentlig kun de her.
Hos mig elsker jeg denne farve som komplimentere det grønne så fint.Når man leger med farver er det som 
at starte på et maleri  - syntes jeg og  fascineres man af denne dejlige farve så må maleriet bestå af farven blå så den kommer med i min planlægning for sommeren 2016........ 
  
IRIS MÅ JEG HAVE FLERE ARTER AF og BLÅ STORKENÆB 


BLUE LIGHT

Dusksalvie franske anemoner og hjulkrone



X - MAS CLEMATIS  


DEN BLÅ ANEMONE

FULD SKRÆL PÅ BLÅ KROKUS



BLÅ AKAPANTUS

BLÅ RIDDERSPORE
  
KÆMPE VERBENA 

Lathyrus skal der være i min have, det var der altid da jeg var barn men sidste år kom lathyruserne ikke så godt igang. 

5 kommentarer:

  1. Hej Grethe

    Blå er en så smuk farve og hvor har du mange smukke blå planter. Du fik mig da lige til at tænke over hvor mange jeg har.
    Nu må jeg ind og kigge billeder.
    Tak for nogle smukke sommerbillder.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  2. Hej Grethe.Ja !!! smukke blå blomster kan man ikke få for mange af.........og du har mange smukke.
    Jeg lavede et indlæg d.27/12 kun med blå blomster hvis du har lyst til at se flere.
    Og lige nu maler jeg min ene væg i stuen mørkeblå.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  3. Tak søde pige Linda og Jette god fornøjelse med maleriet...jeg jagter de blå....omend det er løg eller planter. Nogle af billederne er godt nok taget med min gamle mobil...derfor ringe kvalitet kan forekomme...
    Tak for i lod jer inspirere ...jeg kikker over skulderen hos jer..
    god mandag eftermiddag...
    Min svar knap er desværre væk...så det er derfor jeg skriver sådan..

    SvarSlet
  4. åh ja den farveskala er nok også min favorit må jeg indrømme. Forsøger at komme andre farver ind, men lander ofte der igen. jeg synes blå - over til lilla gør man glad og nuancerne skaber en harmoni, så jeg kan sagtens følge dig
    Kh.
    Kirsten
    Og tak for de dejlige billeder

    SvarSlet
  5. Tak Kirsten det gav mening med det du siger at du også syntes blå danner en go ro i bedene. Idag har jeg været på jagt i plantorama og fandt fra Holland en fin blå dahlia den glæder jeg mig til at se blive stor....Commelina /Coelestis står der på posen...

    SvarSlet