mandag den 27. juni 2016

ÅBEN HAVE VED HEGNET 7


Igår gik turen til Silkeborg, en dejlig dag blev det. Det var skønt at se den nominerede have 2015 som jeg stemte på sidste år i ren live. 

Da vi ankom, stod Inger i indkørselen og tog imod, hun havde akkurat sendt et par busser afsted som lige havde gæstet de to dejlige menneskers vidunderlige have. Så vi var vel nok priviligeret tænkte jeg over, at have denne gamle have for os selv.
Så der blev spurgt ind til haven af  mig og min mand. Jørn har en kæmpe viden, så jeg labbede bare i mig
når han fortalte om den 25 årige haves opståen.Virkelig en dejlig dag.Min mand fik viden om at klippe..

Læg mærke til den formede hæk omkring et vindue....godt tænkt..der er ingen grænser hos Jørn til at forme.


Nu begyndte eventyrs vandringen for mig.......ved at se dette englehoved begynder allerede billeder at stå i kø i mit hoved.......


Jeg kom til at sige denne vej må være vandvejen for der var mange vandsten her, det giver 
noget godt for øjet noget eventyrligt i sig selv, man mærker det naturlige men dog arrangeret 
af menneskehånd...intet er overladt til tilfældighederne Jørn har styr på skabelsen.



Det er en have man ikke fræser igennem, men giver sig god tid til at fordybe sig i. Jeg tog 
lige en ekstra runde...





Så godt der stod have møbler rundt om, for det er en have med dybder.




      Flotte sammensætninger i bladformer, ingen buldrende farver et sted med ro og fordybelse, ja masser af eftertanke.




  Tænk, her har været græsplæne engang - så fint kan det gøres mange timers arbejde er lagt her.

engle på vejen
Så blev det tid for at købe planter.

her købte jeg kejserblomsten fin lille plante så levende at se på.

den store er tusindstråle mor og barn og en pil bagerst samt kejserblomsten
Er nogen i tvivl om jeg havde en god dag
Tak til haven ved Hegnet 7.




4 kommentarer:

  1. Hej Grethe!
    Tak for en dejlig tur. Den ligger også på min liste over en af de haver jeg meget gerne vil se, sammen med Eges have du viste den anden dag. Har ofte lidt svært ved at komme af sted i weekenderne, men ved det vil lykkedes, som det også gjorde med Tante grøns have.
    Ha en dejlig dag deroppe i Nordjylland:-)))
    Kram Anette

    SvarSlet
  2. Det er også første år jeg har kunne gøre det, for byggeri og andet godt har taget tiden....men tiden er jo noget man tager...hehe..f.eks.i Eges have løb jeg lige i favnen på Tante Grøn så man får meget ved at tage rundt....men tak for du kunne lide det du så...
    Krammer krammer og god iderig dag....

    SvarSlet
  3. Hej Grethe.Skønne billeder fra en fantastisk have.Den står også på min liste.
    Altid dejligt at komme ud og blive inspireret af andre haver.
    Jeg kunne tage ud hver weekend........men er ikke så sikker på at manden synes det ville være en god ide.
    God dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
  4. Kære Jette,den må du se tror også din mand bliver begejstret det blev min mand ham og Jørn fik en rigtig god solid klippesnak ...så er det en have man aldrig glemmer . Jg måtte to runder igennem imellem kaffen...god havedag Grethe

    SvarSlet