onsdag den 4. januar 2017

23 AUGUST

Kære læsere.
Jeg overvejer at være med til åbne Haver i Danmark i år, men kender I det Så syntes man selv 
at det er jeg ikke færdig til det. Min have skal se sådan og sådan ud... men nøjjj, en have bliver aldrig færdig til det.
Nuvel der skal lige ske lidt, der skal graves stier ud og strø flis ud i 10-15 cm højde og justeres hist og pist...
Hvad tænkte Du, da Du, fik den tanke  at være med i Haveselskabet,s åbne haver, det ville være rart at høre. Her går jeg og siger,skal,skal ikke...skal....

På den anden side vil jeg også være med til at sætte focus på HAVELIV i en kolonihave at det ikke altid er ren romance men hårdt arbejde. Alt for mange opgiver efter få år at gøre noget ved deres haver og huse. På grund af der måske ikke helt har været det rette focus på bagsiden af denne nydelse inden de købte en kolonihave.
Så det er lidt derfor jeg overvejer at sætte fut i Dem der ser en skøn tid i en kolonihaven, for Dem der går i overvejelse om at købe...



Bliver det aktuelt kommer vores have med til 23 August.....som ligger på en hverdags aften.

8 kommentarer:

  1. Hej Grethe
    Det er en dejlig oplevelse at holde åben have, der er altid noget, folk gerne vil se, så selvfølgelig skal du have åben have.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Gør det! Vi kan ikke mande os op til det, hvilket jeg er lidt flov over, for jeg nyder at besøge andres haver.

    SvarSlet
  3. Jeg har det som Marie - vil gerne se andres haver, men kun for særligt indbudte til min egen...

    SvarSlet
  4. Hej Grethe!
    Jeg synes du skal holde åben have,-det er dejligt at vise ens have frem for andre haveinteresserede.Personligt vil jeg gerne se din have,-de fotos du har vist igennem tiden giver lyst til selv at opleve din have!
    August er et godt tidspunkt og en hverdag fint for mig.
    Glæder mig allerede hvis du gør alvor af det!
    K.h. Lise

    SvarSlet
  5. Ja, selvfølgelig skal du holde åben have 😀 En have bliver aldrig færdig og heldigvis for det. Det er jo netop det der er så dejligt ved at besøge andres haver og selvfølgelig også at have besøg i egen have, for det er der man får alle de nye ideer og en masse inspiration. Jeg kommer helt sikkert og kigger når du åbner havelågen😀

    SvarSlet
  6. Tusind tusind tak Lisbeth ,Marie, Ulla ,Lise,Lene for Jeres absolut søde skub i positiv retning ...på Jeres skønne ord
    vil jeg holde åben...
    Så der kommer info ud hos Haveselskabet hjemmeside og her kommer et indlæg...
    Lutter smiley herfra...👏👏👏😍😍😍😍

    SvarSlet
  7. Ih hvor jeg kan genkende dine tanker. jeg har før fået at vide fra folk, der så min have, at jeg burde holde Åben Have, men jeg har hele tiden ment, den skulle være færdig først. Med færdig mente jeg at de større belægningsarbejder, skulle være lavet.

    Det blev de jo så med forhaven sidste år - og derfor holder jeg så også Åben Have i år og er spændt på, om jeg nu også synes min have er "fin" nok, når datoen nærmer sig. Haha.

    Egentlig er det jo fjollet, netop fordi en have aldrig bliver færdig....man finder altid på nye tiltag.

    Tænker ofte på Henrik fra den franske haves tilgang til Åben have. Deres have er jo virkelig i sin vorden, men de holdt åben have alligevel, og opdagede at folk var meget interesseret i planerne for haven... så jeg tror ikke vi skal være så "bange" :)

    SvarSlet
  8. Jeg tror aldrig man bliver rigtig klar ;-)
    Sidste år valgte vi alligevel at åbne vores have i forbindelse med Havefestivallen, selv om vores have kun er på vej. Det var en rigtig god oplevelse.
    I år springer vi over, fordi jeg vil bruge min energi på at få afrundet nogle projekter frem for at haven skal stå "nypudset" (mine egne krav)til fremvisning.
    Når du går med tankerne om at åbne haven, så spring ud i det. Det skal nok blive en god oplevelse.
    Jeg synes i øvrigt, det er vigtigt, de små haver også får opmærksomhed, for der kan sagtens anlægges fine haver på forholdsvis lidt plads :-)

    SvarSlet