lørdag den 25. marts 2017

CHAMPOST


Vejret har været i top i dag og derfor måtte min mand og jeg ud og hente champost, ude på 
en Champions farm og gårdmanden sagde der er lidt komøg i ...ren guf, det har ligget siden december
så derfor brugbart.
Tænk en god trailer fuld for kun 200kr og det blev så fordelt i bedene ca 5 cm overalt. 
Det lugter lidt fælt, men planterne har godt af det, samtidig fryder jeg mig når jeg går derude
og kommer til at blive møgbeskidt og tænker over at lige om lidt står alt i fuld flor....
Så er Det,at det er det hele værd.....





    Godt fordelt hos roserne, det er ren have guf 5 cm er her  lagt ud. Det jeg altid glemmer er, at foråret
    er vigtig tid for væksten,så det med at vande skal helst gøres nu, for at undgå sygdomme....  


øv, mine fliser har vist fået pest.


     Nu er tiden kommet for stierne som jeg før har skrevet om,endelig i gang. Hos os, ingen flade stier 
     så er det bare at finde spaden frem og det blev,det her.Nu siger ryggen av, av, da det er gjort med  
      håndkraft.   
     Bag dugen er sat fundablokke og hældt beton i det er p.g.a. Dels for at holde på volden, men også 
     er det meningen en række sorte kæppe skal op i 180 og bølge der hen ad...der fyldes med en sjat 
     beton og det laveste sted hedder 120 cm dernæst jord på og så skal der plantes hosta der falder 
     ud over kanten.Jeg kan se det for mig ,det bliver smukt.
     Det bliver så godt at skabe rum på denne måde.
    Jeg siger bare, det gør nas i ryggen der skal tages mange pauser,men det går an.




   Barkflis skal på stierne da jeg er vild med den blødhed nærmest skovbund de stier har, at gå på.
   Har set et billede af barkflis der med tiden bliver grå at se på.
   



   I år vil jeg lave en krukkehave i de her farver.  
   Er bare spændt på om det er så nemt at holde,ved de skal stå tæt for virkningen skyld
   men hvad skal jeg vælge har en masse dahlia måske de er fine...
   






     Husk det i nat vi går over til sommer tid...
     God weekend fortsat...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar