søndag den 12. marts 2017

DET SPIRE

Nu er der heldigvis ikke så lang tid til åbningen af vandet i kolonihaven og jeg går og glæder mig
til at det sker, det gør det hele meget nemmere at være der bare det at få vasket hænder.  Der har været forberedelser i hjemmet som jeg lige vil vise her neden under og håber det giver et fint udbytte 
i år.



Lægge kartoflen Solist, som er økologiske og en meget tidlig kartoffel de har fået nogle pæne spire og skal snart i spande. Sidste år blev det afprøvet i spande og det var både hyggeligt og udbytterigt. Så mere af det i år, ser foran mig en kartoffelmad med purløg...





          Frø fra sidste år.


      Himmelblomsten her er blå og fra sidste år i haven
      den står flot i farven blå og hver dag kommer der en ny blomst.


 
    Stangbønnen købt med hjem fra Madeira her viser jeg et udpluk,jeg kunne ikke lade være med 
    at så dem tidligt. Ved det er for tidligt....det sker hvert år for mig, man ikke helt kan vente på forårets     
     komme.     

flere bønner



     Slutter lige af med bønnernes marked på Madeira fra byen Funchal, der hvor jeg købte mine frø.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar