onsdag den 22. februar 2017

BEMALEDE DØRE


Idag blæser det af orkan styrke til og da slapper jeg af til sortering af ferie billeder sidst vi var afsted 
det var på Maderia først i februar.
Dette billede er fra Funchal og det var en lokal maler der syntes der skulle liv i byen efter et jordskred i 2010.
Hvor jordskredet gjorde at alt i byen så forfærdelig ud. Derfor tog han sin pendsel og begyndte at bringe lidt liv over byen igen. Han malede alle døre i en bestemt gade som i dag er restaurantionsbranchens gade og godt besøgt.






Syntes det er en skøn historie som giver god mening




   Her er havet et vigtigt element, måske inde bagved bor en skipper..



    Den blå himmel...





   Ikke at forglemme kunsten...




    Ej blot til lyst




Ja, hvad kan man ikke finde af gammel jern ved et jordskred
Det blev så til kunst.
Skimtes en hakke og rive...



Blog Idag har ikke haft noget med kolonihavens liv at gøre men jeg er selv begejstret over 
historien at den sagtens kan deles med have mennesker...
Fortsat god dag og pas på derude i den stride blæst.

6 kommentarer:

  1. Flotte døre på Madeira, jeg har været der for mange år siden, da jeg var ung, da var der ingen flotte døre, jeg så dem i hvert fald ikke. Men der er smukt dernede.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tak Lisbeth. Ja det var rejsen værd at nyde den lille skønne vulkan ø. Det er hård at vandre dernede, men den her dag havde vi bestemt
    at benene skulle hvile, så en dag på gåben lige ud, var til at holde til. Vi greb en geit og så disse bemalede døre og fik hele historien, som vi syntes var så sød og rørende. Ps jeg fik skærmlinjer med hjem og enkelt orkide så jeg glæder mig til at se dem vokse.
    Kærlig hilsen Grethe

    SvarSlet
  3. Hej Grethe
    Det var en dejlig historie fra Madeira,hvor er det nogle smukke døre.

    Uhh det har også stormet her, jeg har været ovre en tur i den nye kolonihave og klippe vinen i drivhuset, der var skønt da solen skinnede :o)

    Knus fra Linda

    SvarSlet
  4. Tak Linda. Uha jo tak her blæser en hel pelikan og det var ikke vejr til at lufte en hund i Idag. Så deraf et anderledes blog indlæg.
    Ny kolonihave det er vist gået forbi mig kære Linda....hvad er sket. Må da lige ind og tjek dig ud.
    Tak for din søde kommentar selvom jeg snart er mere på Instagram ..Grethe

    SvarSlet
  5. Spændende billeder fra Funchal og en god historie, der ligger bag. Jeg skal der på sommerferie og glæder mig allerede.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  6. Sikke en sød lille historie fra Madeira :)

    SvarSlet