fredag den 14. oktober 2016

EN TID


 Tid til at få styr på hvad der skal ind fra haven da efteråret er sat igang .Tid til at se på hvad der fungerede bedst i haven.  Tid til at gøre bedene bedre. Tid til at flytte planterne om og gøre nyt i højderne. Tid til at gemme ting væk og smide ting ud til genbrug,ja nu er det tid for status.....
 Min rødkløver gør sig pæn endnu, venter lige med at putte den i jorden og pletter i luften kan overvintre ude  Så må jeg se hvad mine sukkulentre skal hen.  


   Jeg havde mange planer da jeg startede i haven for snart 5 år siden. Der skulle lige laves det og det og så skulle jeg nyde LIVET....men ak og ve jeg blev klogere nu er der gået 5 år snart, vi bygger stadig og haven den er langt fra færdig for en have bliver man aldrig færdig med siger de kloge. Så jeg kan se i det lys at tiden frem over bliver i haven og dens forandring....men hvad gør det, det gør ikke noget.
Kunsten er, at samtidig jeg gør have arbejde derude så trækker jeg vejret godt og grundigt og det er sundt at nyde den interrasse og motion. Mon ikke jeg har afprøvet meget af eks. opstillinger- stiileben, men det duer ikke i min have. Jeg skal have det enkelt, naturligt, og råt inde som ude. Så der gik der lidt tid med det....men pyt.....

Min skønne Malva rigt blomstrende hele sommeren, kan anbefalet.




Det blev tid til at samle potter og kander og andet godt af pynt og lagt det væk.
Så her er bart. Det er her jeg på bænken vil sidde og drømme, drømme og have tid for mig selv det siges, at være sundt.  
Kan afsløre der drømmes, drømme om et bassin.....men jeg afsløre ikke noget idag.
                               Rigtig god fredag og weekend til alle Jer derude der er så søde at læse med ;-)

5 kommentarer:

  1. Kære Grethe!
    Det eneste jeg kunne tænke på da jeg begyndte at læse, var Lars Lilholts sang: at tænde lys, lys for hinanden, en tid til at elske en tid til at le, en tid til at tie......ordene kommer bare sporadisk, men elsker den sang, for der er også en tid for sig selv;-)
    Ihhh hvor er dit indlæg ellers meget meget genkendeligt, på flere områder:-) jeg har også forsøgt mig med opstillinger, her passer det absolut heller ikke ind i haven, eller mit temperament. Ting kan selvfølgelig forandres, men pt har jeg ikke brug for det.
    Hyg dig med det hele:-)
    Krammer fra Anette

    SvarSlet
  2. Hej Grethe.Ja !!! her i oktober skal der ryddes op både ude og inde.
    Har altid mange planer til begge steder.
    Har flere bænke hvor jeg pynter op efter årstiden........det nyder jeg.
    Nu går vi lidt i hi og planlægger næste års blomsterpragt.
    Rigtig dejlig søndag Knus Jette

    SvarSlet
  3. Ting skal afprøves og man bliver klogere på sig selv. Ja haven er levende heldigvis for så er der mulighed for at prøve nyt af:-) Jeg elsker at bruge små "skæve" indslag som jeg støder på, når jeg går rundt i haven, men deciderede stilleben er ikke sådan lige her, selvom jeg sagtens kan beundre dem, når jeg er på besøg i egne haver.
    Din bænk er utrolig smuk, det er et dejligt sted at sidde og drømme. Bassin - det lyder spændende:-)

    SvarSlet
  4. Kære Lisbeth. Haven er det sted hvori vi bliver undervist. Vi bliver ihvertfald klogere for ofte rykker vi rundt på bede utallige gange før vi er tilfreds. Drømme og virkelighed er to ting Det starter med en drøm så udføre vi den og først bagefter ser vi... Var det godt eller skidt men jeg kan altså ikke lade være med at drømme.. Gerne Stort. Kh.Grethe

    SvarSlet
  5. Kære Lisbeth. Haven er det sted hvori vi bliver undervist. Vi bliver ihvertfald klogere for ofte rykker vi rundt på bede utallige gange før vi er tilfreds. Drømme og virkelighed er to ting Det starter med en drøm så udføre vi den og først bagefter ser vi... Var det godt eller skidt men jeg kan altså ikke lade være med at drømme.. Gerne Stort. Kh.Grethe

    SvarSlet