tirsdag den 28. juni 2016

AFGRØDE


Min ugle befinder sig godt her på toppen af kartoflerne, der er udsigt og skygge.Nu til kartoflerne.. derfor  i år ville jeg prøve at sætte  kartofler i spande, er det mon en god ide.
Da var gode råd jo dyre som man siger; hvor på grunden skulle det være, i tænke pause... derfor blev der lavet et stativ af træ, nu ville jeg også med på trenden, nemlig spande.Vi har spist en gang af dem så jeg venter lidt mere for at kunne sige det er en god ide....i næste uge viser jeg forhåbentligt et godt resultat. For at de spande kunne hænge købte jeg en yderspand i dem var der en hank og det har fungeret fint...så vi får se i næste uge....


Nu lidt om køkken haven.....


Jeg har højbede i ekstra størrelse der er tre rammer på de fire højbede. Her er dejlig læ og sol i den del af haven, men til næste år må jeg have to højbede mere.Der plantet bøgehæk for at kunne tage den værste sol. Som før skrevet er der hentet god jord og en blanding af champost, dette har givet et godt resultat mine vinter og sommer porre er dejlig store. Persillen er det rene mums imellem er det tomaten tigertomat den lover til at give god høst den står kun i en spand med huller i bunden.
de første agurker

tigertomat


Vinter porre har det fint



Så mon ikke der skal en ordentlig gang stegt flæsk og persillesovs til i sommer

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god ide med højbede i køkkenhaven. Man har en god arbejdshøjde, det er lettere at luge og høste, og så ser det også godt ud.
    Det ser ud til at trives rigtig god i den gode jord, og jeg håber at kartoflerne bliver gode som du gerne vil have dem
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten jeg forventer også gode kartofler til min persillesovs..ja arbejdshøjden er vigtig og jeg har fliser imellem på 50x50 det er så hyggeligt at gå ned og plukke det jeg skal bruge..
    God aften fra Grethe

    SvarSlet