torsdag den 21. juli 2016

ROSEN TWIST


Nu skal der sælges ud af planter og det til meget billige priser. Her faldt jeg over denne skønne rose 
til en halv hund...den var ikke til at stå for, jeg kan sagtens bruge flere nu ser jeg hvordan den arter sig.

Twist Poulstri stribet og jeg har lade mig fortælle at der ikke må gødes for voldsomt så kan den miste sit smukke udseende til hel rød. Det ville være ærgerligt...så varsomt med gødning.
Let duft og store pæne hoveder buskagtig bliver den.









En mere 
Her er Kronprinsse Mary rosen. 
Stod lige og manglede en rose i et bed som jeg havde 
gravet en staude væk fra, så jeg var glad da jeg så et
fantastisk tilbud...nu får den kærlig pleje...her.





       Blue Moon rosen har kun haft meget få blomstring i år
       Den er sart men smuk...den har en plads i læ...



   Min Havehortensia Annabella behøver jeg at sige mere så store hoveder den står med 
    og hvor jeg nyder den ...






  Endelig fandt jeg mor og barn planten den husker jeg fra min barndom af,så mon ikke 
  pladsen her bliver fyldt med skønne grønne blade i bunddække...ses sammen  med Mustand Wood



           Der anes en have i højder



   Violfrøstjernen i let spil den er med til at skabe lethed 
   i haven....Den er 2meter høj.



 
Det danske sommer vejr har måtte vente på sig,men her til aften
titter solen frem.
Tak for du smider en kommentar op på siden her...det gør mig så glad
for så ved jeg at jeg ikke skriver for mig selv, men at det jeg viser også ses.











5 kommentarer:

  1. Du blir læst.....og fin boljsestribet rose
    Der er rigtig grokraft i alle planter pt

    SvarSlet
  2. Tak søde Ege,måske er de fleste på Instagram nu om dage...selv gik jeg og troede
    det var fordi det er en kolonihave og er begrænset i m2 ...udfoldelse.
    Hehe ja bolsje stribet rose det var også det jeg så her i Føtex...de solgte bare ud...God aften til dig og Berhn

    SvarSlet
  3. WUNDERSCHÖNER GARTEN,,,
    ich liebe ROSEN auch so sehr

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvarSlet
  4. Min 'Blue Moon' er først ved at springe ud nu - og det ser ud til knopperne har taget noget skade af al den regn...men jeg håber det bedste.
    Det er dog ikke så underligt den først er i gang nu. Da jeg omlagde min forhave i maj måned blev den klippet helt ned, da den skulle omplantes fra krukke til bed.

    SvarSlet
  5. Det du skriver bliver læst og jeg misser ikke et eneste billede :o) hvor er det fine roser du har købt til en god pris.
    Din have ser skøn ud. Stort knus til jer deroppe nord på.
    Linda

    SvarSlet