onsdag den 23. september 2015

HAVEVANDRING


Haven Idag, solen stod højt på himlen og stille vejr hele dagen det fik mig til at gå en havevandring.

 Her er det  Prinssesse Anne rosen det er blevet blegrød i sin sidste blomstring.



   Dobbelte høstanemoner 


    Kæmpe verbena er jeg så glad for, at den er kommet for at blive her..let og elegant
   Denne ide kom fra fru Pedersen og hun så det bare for sig...Tak..


  Nu prøvet jeg at tage frø fra denne skønne skabiosa ...håber,håber at det lykkedes.


   Jeg fik lige øje på at storkenæb slet ikke et færdig med sin blomstring...den har jeg liste ind for min mand kan ikke lide dem, tror ikke han opdager det..jeg syntes den er smuk...


   Jo,om jeg ikke så ret, de små blå står så smukt fik dem af  Berit fra Irishaven, men har glemt hvad de hedder.
Dem må jeg have frø af i år. For mig er blåt et must.....


  Skærmlinjer ....så smukt


   Rose Comtessa har jeg før sagt jeg elsker, er bare vild med den.Den har den dejligste duft og står længe i blomst


  Verbena er en stjerne....


   Mere blåt...men der er ingen bælge i år, de er af CD anbefaling undrede mig over at frø var så bitte små, før var det jo ærter...hvad er sket egentlig.


   Slutter lige af med nye Potter lige fra ovnen....


9 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud. Og dejligt at læse at der er steder hvor det er tørvejr og solen skinner.
    Dejlige blomster og roser.
    gud hvor dine potter skønne. De er bare bare skønne og sikken nogle dejlige farver.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Det ser fint ud. Jeg har for nylig købt komtessa, så den er ikke så stor endnu, men jeg kan roligt glæde mig, kan jeg se.

    SvarSlet
  3. Tak Lisbeth, men så har du noget at glæde dig til, men du har jo så mange andre skønne jeg falder i svime over, i din skønne have.
    Ønsker dig en god dag med solskin.

    SvarSlet
  4. Tak Kirsten jeg er også tilfreds med de små krukker de er beregnet til de små forårsbebuder...god have dag Kirsten.

    SvarSlet
  5. Tak Kirsten jeg er også tilfreds med de små krukker de er beregnet til de små forårsbebuder...god have dag Kirsten.

    SvarSlet
  6. Jeg kan se at du holder af de samme planter so mig :)
    Dine skærmliljer er utroligt smukke i hvid! Dem må jeg ønske mig. De blå blomster er dusksalvie. De er et-årige men nemme at tage frø af og så i foråret. Men de er også flinke til at selvså synes jeg, så man kan jo satse på begge dele ;)
    Mange hilsner Vibeke

    SvarSlet
  7. Tak Vibeke dusksalvie...wow nu må det fise ind på min harddisk ....godt med sådan en gæv pige som dig...ja tænk skærmlinjer har overvintret med ti store græsklynet over sig....ved godt vi har haft en mild vinter sidste år...

    SvarSlet
  8. Godaften Grethe.Dejligt at vi stadig kan nyde så mange dejlige planter.
    Er vild med din dobbelte høstanemone.
    Og de meget blå dusksalvie er bare smukke.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  9. Tak Jette, ja at nyde i de her dage er jo ren leg...jo jeg syntes også den dobbelte høstanemone er skønne..
    God aften...og mon ikke vi igen imorgen har havevejr

    SvarSlet