mandag den 3. oktober 2016

HØST



Jeg er vist bidt af kugler i alle størrelser i øjeblikket. Det ligger godt gemt i os 
at livet går i ring mere eller mindre. At livet har sin start og sit slut både for mennesker og dyr kontra planter.  Vi lukker og slukker for i år i kolonihaven nemlig den 30 oktober det gyses jeg ved, for må sige det altså er lidt vemodigt ...men så Så jeg på de kuglen her Idag 
og tænkte ...alt ordner sig, lyset, varmen og planterne folder sig en kort ind i efterårsdragten
for påny at folde sig ud igen...dette billede er klart for mig symbol på kærlighedens uendelighed.

Kuglen tæt på er mit eget keramik i sort ler og matsort glasur 


   En lille bønnehøst og skønne i farverne...kan spises, men tror de 
   kommer til at pynte i et glas



  En kæmpe høst har jeg gjort af persillen den ligger nu godt i fryseren hakket og lige til at gå til.
  Her ses de sidste rabarber med smag af jordbær...


 
           Så tak til havens gavmildhed at jeg kan nyde kærlighedens frugter.
           Her stribet tomat Tiger tomaten er dejlig fast..
           Testes for Livsnyderhaven.dk


   Den gule tomat som jeg skulle teste fra Livsnyderhaven er en lille dejlig blomme/tomat
   har i ny og næ næsten glemt det var en tomat, kødfuld er den på friland har den stået..
   I en whisky tønde.



    En dejlig agurke høst.....



   Sommer porrer og vinter porre er det rene guf og så ved man de er helt uden giftige stoffer
   den høst har været helt igennem enestående i mine højbede



   For første gang i år et vertikalt kartofler i spande bed . Udmærket syntes jeg hvis det blot er for 
   at have de første nye kartofler, det blev til megen samtale for dem der aldrig havde set mage.



 
     Næste år kobles der 2 nye højbede til for en succes blev det og en dejlig champost fik jeg 
     fra en nærliggende gård i St. Reestrup der skal hentes en trailerfuld næste forår...
     Så alt går i ring....tak for du kikkede mig over skulderen.

4 kommentarer:

  1. Hej Grethe
    S smuk du beskriver årets gang. Det er vemodigt når vi går mod vinteren, jeg trøster mig med at alle planterne jo skal have lov til at sove.
    Jeg lukker nu aldrig ned for kolonihaven, der er stadig mange ting der skal gøres selv om det er vinter (ellers skal jeg nok finde på noget) og selv om planterne sover så sker der lidt alligevel.
    Hvor har du haft mange lækre ting i kolonihaven i år og der er sket meget siden jeg så den første gang, håber der bliver en næste gang i 2017.
    Stort Knus fra Linda

    SvarSlet
  2. Tak kære Linda.
    Vores aktivitet er nu mest udpræget sommer. Jo da der skal da pyntes op med lys i Havehuset det kan du tro....
    Idag har vi ren sol så mon ikke der lige skal lægges løg i et par krukker,selvom jeg ikke har helt held med krukker det kræver en del..
    Vi ses da i 2017 sæsonen, med husk altid i god tid...da du var i Aalborg havde jeg styrtende travlt og det var ærgerligt....kaffe på kanden søde Linda..

    SvarSlet
  3. Hej Grethe.Der er bare ikke noget som egen avl fra haven.
    Og lækkert grønt du viser.
    Læste på en anden blog om problemet med den manglende blogliste.........men kan da se at din er her endnu.Men undre mig lidt over at du har den i alfabetisk orden.For så kan du da ikke se de sidste nye indlæg?
    Men ærgerligt for dem hvor listen er helt forsvundet.
    Et godt råd er at se de sidste nye indlæg på Danske Haveblogs.
    Rigtig dejlig aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Jette.
    Ja den teknik det går nok Jette, alligevel jeg går på haveblogger listen har opgivet det indviklede i teknikken. Det er som der ikke sker noget
    Nyt i tiltag der fra.
    Jeg undre mig også over så få kommentar folk læser med gider ikke smide en kommentar ...jeg skriver på mange selv men der sker ikke nyt
    hos mig....overvejer at drop ud...til tider.
    Men ingen kan gøre noget ved den teknik..,vel. Skabelonerne er også kedelige...
    Tak Jette for din kommentar. Kh Grethe

    SvarSlet