søndag den 25. oktober 2015

LUKKEDAG.....

Desværre er tiden nu til at kolonihaven lukker ned for i år, jeg gjorde klar til vinteren ved at der blev lukket for vandet, så skal jeg derop så må jeg bringe vandet i rigelig mængder i flasker og det kan jo ske hvis der lige skal plantes noget....vi får se....ting blev pakket ned inde i huset og værdier taget hjem.



Syntes egentlig der kom til at mangler noget i år, vi kom jo ikke rigtig igang. Lidt øv.
Det var et koldt forår, det varede længe og somren blev væk, det gjorde jo haven strålede ikke som den skulle og roserne blev syge så der har været nok at se til med at få dem til at blive ok igen.



Værktøjet rengøres og smøres ind i olie


   Godt tilfreds med min kommende skulptur, stativet skal nok blive overgroet af efeau 



   Men blomsterne er der lidt endnu....dusksalviens ynde.




   De sidste roser........nydes


    Efterårsdragten  indtaget i kinesisk kirsebær 



  Det blev en dejlig dag med oprydningen og så i solskin....





    Så nu går det hjemad hvor der nydes en dejlig frokost og så kan der drømmes om nye tiltag 
   i vinter halvåret og spændt på hvad jeg nu finder på i 2016.....men der bliver senere julepyntet i      vinduerne...i det lille hus for lys i mørket er godt.


6 kommentarer:

  1. Lidt vemodigt sådan at lukke kolonihaven ned, men også dejligt at glæde sig til en ny sæson.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  2. Ja, især når jeg ser dine fine tiltag af diverse gode opstillinger i haven, mærkes det gevaldigt Anette, but thats life....

    SvarSlet
  3. Hej Grethe.Ja !!! det er jo lidt vemodigt at lukke haven ned for i år.
    Men dejligt at bruge vinteren til at planlægge nye tiltag i haven.Jeg bruger tiden lige nu til at lave lidt kranse.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  4. Det har du ret i Jette, dejligt med dine kranse bare ærgerligt du ligger langt væk .......kram fra mig..

    SvarSlet
  5. Uha, vintertid i kolonihaven. Der er så stille og fredfyldt, jeg elskede at komme i vores kolonihave om vinteren, helst en gang om ugen, bare et par timer, tænd for varmen, medbragt frokost og termoflaske. ud i haven et par timer, klippe, træer, eller forberede et projekt. Men ikke uden en form for melankoli, vinterdvale.
    Henrik

    SvarSlet
  6. Tak Henrik for din medfølse..tro mig jeg tager dine råd med mig...for hel la..være kan ikke undgås...
    Altid når de sidste flytter hjem bliver der lidt stille....kan heller ikke forstå vi er nået dertil.
    Efterårs hilsner Grethe

    SvarSlet