mandag den 28. november 2016

PÅ TUR


Et smut til Plantorama blev noget af et godt valg. Alt i løg var til halv pris og det var som at komme
i en slik butik. Kunne ikke vælge, kender i det man nærmest ryster af glæde...
Længe har jeg haft denne skønne Globemaster på ønske listen. Den rigtig store også i højden .
Guf guf og så lige min bedste farve,nemlig blå.....øj hvor jeg glæder mig til foråret/sommer 2017.

Der blev hakket godt da jorden er frossen, men kun en skorpe og da jeg har skøn champost kom der lidt guf med ned ved løgene. Nu ligger de lunt og godt og så er der kun at vente...Tænk jeg nåede det.





     Valg af en lille sag kun på 40cm  Allium Roseum




     Allium Red Mohican på 1m.....




     Gemengd/Melange/Mixed små bitte nogen på 20 cm....





    Elsker ranunkler så dem blev der købt rigeligt af ....




   Fordi der er lukket i kolonihaven så elsker jeg at komme derop og nyde en kop rygende
   varm te og tænke frie tanker....
   Sidder og forestiller mig foråret med alt det nye der er omlagt og påført i kolonihaven det bliver 
  SÅ godt......at se.....



  Nu må jeg vidst se at komme hjem og puste lys ud for Idag.
  Skønt med et sted der absolut ikke er julepyntet det føles godt i sjælen....
  Tak fordi du kikkede ind i mit lille fristed. Har du lyst så smid en bemærkning ind 
  på kommentar feltet...så bliver jeg SÅ glad....
  

4 kommentarer:

  1. Hej Grethe

    Hvor ser der hyggeligt ud i din kolonihave, er helt vild med den blå bænk i kombination med det hvide, sorte og naturfarvede. Både farvevalg og materialer er rigtig fint.
    Det med at gå helt i selvsving over et godt løgkup er jeg helt med på! Har faktisk købt den samme slags ranunkler, samme mærke, til 5 kr per pose i Bilka for nyligt. Oh fryd :-). Endda crocus Blue Pearl og andet godt til samme pris... jeg kan godt forstå du glæder dig til næste sæson, I har fået lavet flere fine anlægsarbejder. Det bliver spændende at se blandt andet hvordan dine nye klatreroser får fat.

    Mvh. Gitte

    PS: Hvis ikke du har sat ranunkler før vil jeg anbefale at du ikke sætter dem i kanten af bedene. Det gjorde jeg sidste år, men sidste halvdel af sæsonen visnede de dog helt bort og efterlod en kedelig plet. Så i år ryger mine ind midt i bedet. For undværes kan de ikke :-).

    SvarSlet
  2. Hej Gitte.
    Tak for du gav dig tid inde på bloggen og kan lide det du ser.
    Tak for din erfaring. Selv gjorde jeg det samme angående ranunkler de stod også for langt inde i bedet . Så nu er de i kanten vi bliver jo klogere for hver gang vi laver fadæser Gitte.
    Fra JAS er de roser slået an omkring pavillonen og der kommer et bombardement engang med tiden...
    Jeg glæder mig enormt og hvor er JAS dog sød og betænksom . Kan varmt anbefales..
    Ønsker dig en god dag.kh Grethe

    SvarSlet
  3. Du er sørme hurtig på tasterne :-). Vi gør så åbenbart det modsatte af hinanden med ranunklerne, jeg flytter mine ind midt i bedet og du flytter dine til kanten. Forhåbentlig bliver vi begge tilfredse!

    SvarSlet
  4. Hej igen Gitte..
    Jeg var vist bælgøjet da jeg læste før....griner... Gitte jeg havde dem ved min stormhat og gav den skylden. Nu får vi se hinandens bede når de kommer...jeg måtte bare prøve noget andet og da jeg køre med hvide bede så var der kun lige plads i det hjørne tæt op af en lille buksbomhæk....
    Ønsker dig en god dag.kh. Grethe

    SvarSlet