lørdag den 9. april 2016

HAVEFOLKETS LAGERSALG

En dejlig dag med sol og planteglæde. Gør det så noget at tage en tur ud i Havefolkets Lagersalg og udse sig skønne planter.
De er i Skalborg på Otto Mønsteds Vej frem til 30 juni.




Malva Sylvestris Marina som ses i billedet bagerst,den skal bringe den blå farve helt ind i haven da jeg fortrækker blå som bærende grundelement, denne staude bliver optil 1,5m høj...blomstre fra Maj til Oktober.
Endelig fik jeg fat i Clematis  Montana Rubens...aller bagerst.



    Skønne, skønne krukker her bare et lille udpluk...gode og billige...
    Jeg fandt også lige en skøn kogle som jeg længe har gået og ønsket mig....wow, denne her 
    er skøn og smuk og bare vendt  til der kommer en patina.frem...man kan jo fremskønne patina 
    ved en blanding af kærnemælk og mos som blændes og smøres på...hvis man vil det.


   Engelsk rose Constance Spry ...efter sigende en skøn rose da jeg har set den i livsnyderhaven.dk som          førhen hed Den Eksperimenterende Have, det er altid godt med anbefaling.
   Pragtfuld rose med rødlige stængler og en skøn duft som kan blive rimelig høj.



   Lysimachia  Clethroides alias Japansk Fredløs, har jeg længe ville have fat i så nu har jeg den endelig.
   Skønne hvide blomster som forøvrigt lyser godt op især om aftenen, syntes den er så majestætisk.
   Den bliver op til 80 cm høj.Den plante til højre er en hvid fluks, skønne blomster og især en himmelsk duft      en hot plante...


 



   Baptisia Australis Blå Farvebælg 
   Den bliver optil 1meter blomstre fra juni- August 
   Desværre ingen duft, men man kan ikke få alt...




   Købte også lige 10 stk bøgehæk som jeg skal lave et rum af..til kun 78kr det da enormt billigt.
   Persille til udplantning og fransk estragon ....dejlige krukker måtte jeg også have med hjem 






Tak til de flinke folk som var yderst behjælpelig og skal hilse og sige De er der frem til 30 juni med løbende nyheder....

10 kommentarer:

  1. Et meget fint udbytte, jeg er især interesseret i koglen, havde de flere ? Den vil helt sikker passe i min franske have.
    Ja det kan vel lige nåes med bøgehækken.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  2. Du skal være hurtig Henrik, men Randers Havefolks Lagersalg har du tættest på prøv at se der...ellers tror jeg de gerne skaffer flere...den koster kun 100,-.
    Jeg skal helt sikker afsted i næste uge, så høre jeg gerne om der er flere ...hvis det er, du ikke nåede det.
    God fangst Henrik

    SvarSlet
  3. Hej Grethe.Hold da helt op..........du har da virkeligt handlet igennem.Skønne ting du fik med dig hjem.
    Er som Henrik vil med den store kogle........den er bare skøn.
    Og Constance Spy købte jeg forrige år.Viser den i blomst i mit indlæg fra d.10/1/2015.
    Dejligt når man skal plante alle sine nye planter ud.Er selv i fuld gang med at beplante mit nye dråbebed...........viser det senere på dagen.
    Rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette jeg kikker Ind og ser roserne hos dig.Lyder spændende med dråbebedet.jo plante glæde det har vi masser af. Kniber bare med at være i solen.. 😍

      Slet
  4. Kære Grethe der har du virkelig gjort dig nogle fine og billige køb. Dejligt når man finde noget man gerne vil have og kan bruge
    fine planter og dejlige farver.
    God ny uge
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten min have kan bruge rigtig mange planter jeg vil jo gerne have en cottage garden.. Men der er langt vej endnu. Kh grethe

      Slet
  5. Tak Grethe, jeg har længe ledt efter kogler i den størrelse

    SvarSlet
  6. Kom lige forbi Havefolket Henrik de har flere kogler....

    SvarSlet
  7. Sikke nogle fine indkøb du fik gjort dig :)

    SvarSlet
  8. Kære Ester, tusind tak selv syntes jeg også at haven skulle have et nyt twist...
    Så glad for Havefolket er kommet til byen, da jeg har mange bare pletter og ikke gider have
    græsplæne ...så det er jo en dyr udgift ...
    God aften fortsat.

    SvarSlet